Nauczyciele
ANNA MARIA KRYSIAK
Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W 1990-1992 tancerka Teatru Wielkiego im. St. Moniuszki w Poznaniu. W latach 1991-2005 tancerka Śląskiego Teatru Tańca . Występowała w choreografiach Jacka Łumińskiego, Anny Sokolov, Conrada Drzewieckiego, Avi Kaisera (Batsheva Dance Company), Melisy Monteros, Paula Claydena (DV8), Marka Haima, Jonathana Hollendera, Davida Dorfmana, Stephana Brinkmana (Pina Bausch Theatre), Jacka Przybyłowicza, Mariusza Olszewskiego, Mikołaja Mikołajczyka, Anny Godowskiej i Tomka Wygody. W 2000 r. otrzymała medal im. Karola Szymanowskiego 200-lecia baletu polskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej, przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2004-2008 współpracowała z W&M Physical Theatre, Melissa Monteros i Wojtek Mochniej( Kanada).
W latach 2006-2008 była choreografem i tancerką w Theatre Junction at the Grand (Calgary/Kanada). Od 2009 roku pracuje jako niezależny choreograf, tancerz i pedagog tańca współczesnego tworząc spektakle zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju, nieprzerwanie od tego czasu współpracuje z Teatrem Wielkim w Warszawie występując w operach i spektaklach reżyserów jak Mariusz Treliński, Barbara Wysocka, Maja Kleczewska, Maciej Prus, Jan Komasa i Andrzej Chyra. Stworzyła spektakle w swojej reżyserii i choreografii „Apie mus” Aura Dance Theatre (Kowno-Litwa) i "Siksika -Real People" Poznań., "Nowa Ziemia " OTT( Olsztyn ) Od 2014 współpracuje jako choreograf z reżyserem Wojtkiem Klemmem. Wspólnie zrealizowali „Antygonę” Sofoklesa (Lucerne Theatre), „Czyż nie dobija się koni” Horace Mccoya - ( Harward Univercity Cambrige), „Świętą Joannę Szlachtuzów” (Teatr Bogusławskiego - Kaliszu) , "Edypa Tyrana" Sofoklesa (Teatr Horzycy- Toruń) 'Wesele" Wyspiańskiego (Teatr Szaniawskiego -Wałbrzych) i "Powarkowywania drogi mlecznej "- Bon Park (Teatr Słowackiego Kraków).
TANIEC WSPÓŁCZESNY
Styl ruchu Anny Krysiak powstawał na bazie wieloletniego doświadczenia pracy w Śląskim Teatrze Tańca oraz pracy z wieloma reżyserami, pedagogami i choreografami z Europy, Kanady, Anglii i USA. Jest on wynikiem własnych badań nad transformacją i możliwościami ciała człowieka, koncentrując się na naturalnych impulsach z niego wypływających, pracy z energią, intencją, wyobraźnią i tym co wprawia nas w ruch i dlaczego; wykorzystuje swobodny przepływu energii, pęd, ciężar ciała i balans (stan między równowagą a upadkiem)
IWONA OLSZOWSKA
Tancerka, improwizatorka, choreografka, SomaticMovementEducator metoda BMC, pedagog Akademii Muzycznej w Łodzi, coach choreografii w Hurtowni Ruchu, somatyk w Kontakt Przestrzeń Tańca i Ruchu.
Uczyła się od Jacka Tomasika, Lindy Caldwell, Karen Studd oraz podczas warsztatów tańca współczesnego w Polsce i USA, improwizacji, kontakt improwizacji.
Współpracowała projektowo m.in. z takimi postaciami jak: Melisa Monteros, Wojciech Mochniej, Michel Schumacher, Risa Jaroslow, Maida Withers, Milan Kozanek, Bob Eisen, Pierre Deloche, Lars Parsson, Renata Piotrowska, Marta Pietruszka, Ewa Szubstarska oraz dla Warsaw Dance Department. Założycielka Eksperymentalnego Studio Tańca EST, opiekun Obszaru Tańca w Teatrze Barakach. Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Portugalii, Izraelu, Czechach, na Ukrainie, Mołdawii, Gruzji oraz na festiwalach w Polsce. Obecnie tworzy projekty solowe, współpracuje min. z muzykami Marcinem Janusem, Dellirium Art of The Future oraz tancerzami Pawłem Koniorem, Pracownia Fizyczna, Agnieszka Noster, Magdaleną Przybysz, Anną Haracz, Jackiem Owczarkiem, Pauliną Święcańską, Polskim Teatrem Tańca, Warsaw Dance Department, Dance TeraphyMovement, Carte Blanche. Uczy na festiwalach w Polsce i za granicą.
fot. Janicki
IMPROWIZACJA ze świadomością ciała
Przygotowanie ciała i zmysłów do obecności tu i teraz, atencji, uwagi i obserwacji.
Zestrojenie Mindów do czucia ciała, rozpoznawania znaczeń, ekspresji emocji, wyrażania myśli, pogłębiania wyobraźni skojarzeń oraz korzystania z intuicji.
Rozwijanie improwizacji na poziomie świadomym.
Podążanie za impulsami, ich multiplikowanie, rozwijanie i pogłębianie materiału ruchowego głęboko sadzonego w parametrach czasu i przestrzeni.
TOMASZ POMERSBACH
Tancerz, pedagog tańca i ruchu oraz praktyk Metody Ilana Leva (Ilan Lev Method, ILM). Z ruchem i jego wieloma odsłonami związany jest od niemal 20 lat. Taniec współczesny studiował na London Contemporary Dance School, a zawodową karierę taneczną rozpoczął w 2010 roku w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu. Przez ponad 3 lata pracy w zespole występował w spektaklach polskich i zagranicznych choreografów – m.in. Andrzeja Adamczaka, Ohada Naharina, Jo Strømgrena, Ewy oraz Pauliny Wycichowskich. Od 2014 roku pracuje jako niezależny instruktor ruchu i tancerz (przez wiele lat związany z teatrem Pink Mama Theatre mającym swoją siedzibę w Bernie, w Szwajcarii). W ostatnich latach jego zainteresowania stopniowo i konsekwentnie przesuwają się z dziedziny tańca rozumianego jako sztuka sceniczna, która stawia wobec tancerza wymóg określonych umiejętności technicznych, w kierunku tańca jako praktyki ruchu, dialogu z samym sobą oraz innymi ludźmi, dającej przestrzeń, niosącej rozwój oraz radość.
Warsztaty Tomka są silnie inspirowane Metodą Ilana Leva, pochodzącą z Izraela praktyką, która obejmuje indywidualną pracę manualną oraz grupowe lekcje ruchu. Metoda wykorzystuje bezwysiłkowy ruch, wyobraźnię oraz głos do reedukacji organizmu w kierunku poprawy jego funkcjonowania, lepszego samopoczucia, jak również pozbywania się napięć, blokad i szeroko pojętych dysfunkcji z ciała. Więcej o metodzie: https://www.ilanlev.org/
fot. Katarzyna Machniewicz
TANIEC WSPÓŁCZESNY. Technika.
Dla Tomka zajęcia z techniki tańca to przede wszystkim praktyka 'strojenia' ciała. Balansowania pomiędzy robieniem a odpuszczaniem, napięciem a rozluźnieniem. Wszystko po to, aby ruch mógł płynąć w ciele swobodnie, przestrzennie i wydajnie. Fascynuje go przy tym zdolność ciała do samoorganizowania się w ruchu, którą to zdolność w jego odczuciu można wzmacniać przez redukowanie wysiłku, wzmacnianie wewnętrznej komunikacji pomiędzy częściami ciała oraz uwrażliwianie się na działanie grawitacji.
W ramach zajęć uczestnicy będą pracować na frazach ruchowych i fragmentach choreografii, jak również na otwartych tematach improwizacyjnych, które pozwolą im na rozpracowywanie zagadnień związanych z techniką tańca.
Warsztat przeznaczony jest dla ŚREDNIO- i ZAAWANSOWANYCH praktyków tańca.
ODPOCZYNEK W RUCHU. Improwizacja i risercz.
Warsztat poświęcony praktyce ruchu bezwysiłkowego, lekkiego, a zarazem energetyzującego i otwierającego. Wprawimy ciało w liczne, delikatne mikroporuszenia, pozwalając odpocząć nadmiernie spiętym mięśniom i usuwając blokady z ciała. Będziemy badać równowagę pomiędzy aktywnością i odpuszczeniem, wzmacniając wewnętrzny dialog pomiędzy częściami ciała. Udostępnimy ciało dla ruchu swobodnego i nieuporządkowanego, rozmiękczając nasze nawyki i odkrywając dzięki temu nowe, bardziej wydajne sposoby poruszania się.